خبر

ساخت وبلاگ

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با پیروزی هشت بر صفر مقابل روسیه برای پنجمین‌ بار قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶ شد.

کشتی فرنگی ایران پیش از این ۴ مرتبه قهرمان جام جهانی شده بود. ایران نخستین بار در سال ۲۰۱۰ و در رقابت‌های جام جهانی ارمنستان قهرمان شد و در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ نیز جام قهرمانی را بالای سر برد.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران همچنین سابقه نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۳، سومی در ۲۰۰۵، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵، چهارمی در ۱۹۹۷ و پنجمی در سال ۲۰۰۷ را دارد.

ایران پیش از این تیم‌های اوکراین، جمهوری آذربایجان و ترکیه را شکست داده بود.

تیم ترکیه نیز در مسابقه رده‌بندی با قزاقستان ۴-۴ مساوی شد و با امتیاز مثبت بیشتر توانست این تیم را شکست دهد و در رتبه سوم قرار گیرد. تیم‌های بلاروس، جمهوری آذربایجان، اوکران و آلمان نیز در رتبه‌های پنجم تا هشتم قرار گرفتند.

رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۶، با حضور ۸ تیم برتر دنیا از دیروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) در شهر شیراز آغاز شد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 138 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:03

وزارت دفاع یونان گفته است که گروههای تجسس بقایایی ازاجساد قربانیان هواپیمای مسافربری ایرباس، دو صندلی هواپیما و دست کم یک چمدان را پیدا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حال حاضر تمرکز اصلی بر یافتن جعبه سیاه هواپیما است.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصردر بیانیه ای "نهایت تاسف و ناراحتی" خود را از این سانحه ابراز کرده است.

در حال حاضر واحدهایی از ارتش یونان، مصر، فرانسه و بریتانیا در عملیات تجسس در نزدیکی جزیره کارباتوس در یونان شرکت دارند.

پیشتر ارتش مصر از پیدا شدن قطعاتی از هواپیمای ایرباس خطوط هوایی مصر در ۲۹۰ کیلومتری شمال شهر اسکندریه خبر داده است.

براساس این گزارش گروه‌های تجسس همچنین برخی از اشیا متعلق به مسافران را هم در این منطقه پیدا کرده‌ان.

تیمی متشکل از سه بازرس فرانسوی به همراه یک کارشناس فنی شرکت هواپیمایی ایرباس برای کمک به تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی"ایجیپت ایر" در نخستین ساعات امروز جمعه۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) وارد قاهره، پایتخت مصر شده‌اند.

روز گذشته، پنج شنبه ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت)، پرواز شماره ام اس ۸۰۴ که با ۶۶ مسافر و خدمه از پاریس به مقصد قاهره در حرکت بود، در شانزده کیلومتری داخل حریم هوایی مصر از صفحه رادار ناپدید شد.

خانواده های قربانیان این سانحه هوایی برای مطلع شدن از آخرین خبرها در فرودگاه قاهره تجمع کرده اند.

به گفته خبرنگار بی بی سی مقامات مصری برای پاسخ دادن درباره علت سقوط این هواپیما تحت فشار قرار دارند.

در همین حال مقامات فرانسوی تحقیقاتی را در این مورد که آیا علت سقوط این هواپیما ناشی از نقض تمهیدات امنیتی در فرودگاه پاریس بوده، آغاز کرده اند.

پرواز پاریس به قاهره معمولا کمی بیش از چهار ساعت طول می‌کشد و قرار بود این هواپیما حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت قبل از وقوع سانحه در فرودگاه قاهره به زمین بنشیند.

در اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۵)، یک هواپیمای مسافربری روسی با ۲۲۴ مسافر و سرنشین اندکی پس از برخاستن از فرودگاه قاهره در بازگشت به روسیه، سقوط کرد. بعدا مقامات روسیه و مصر تایید کردند که علت سقوط این هواپیما، انفجار بمبی بوده که اسلامگرایان افراطی در هواپیماجاسازی کرده بودند.

همچنین، در ماه مارس سال جاری، یک فروند هواپیمای مسافربری مصری با ۵۴ مسافر و شش خدمه در مسیر پرواز داخلی از اسکندریه به قاهره ربوده و به قبرس برده شد. بعدا فرد رباینده، که انگیزه شخصی داشت، خود را تسلیم ماموران کرد و به مصر بازگردانده شد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 113 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:03

پارلمان ترکیه با تصویب متمم موقت قانون اساسی به لغو مصونیت پارلمانی ۱۳۸ نماینده رای داد و به این ترتیب زمینه برای پیگرد قضایی این نمایندگان فراهم می‌شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، این رای را "تاریخی" توصیف کرده است.

از میان ۵۵۰ نماینده مجلس، بیش از ۳۷۰ نفر به بخش‌های مختلف این مصوبه رای دادند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها، که پایگاهی قوی در میان کردها دارد، لغو مصونیت پارلمانی را مقدمه‌ای برای اخراج نمایندگان خود از پارلمان ترکیه می‌داند.

با لغو مصونیت پارلمانی، از میان ۵۹ نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها ۵۰ نفر آنها تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. دولت ترکیه که تحت کنترل حزب عدالت و توسعه قرار دارد، برخی نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ها را به ارتباط با حزب کارگران کردستان و حمایت از "تروریسم" متهم می‌کند.

تهیه پیش‌نویس مصوبه امروز پارلمان ترکیه با تنش فراوان همراه بود و بحث درباره آن حتی با درگیری فیزیکی بین نمایندگان همراه بود.

سخگوی آنگلا مرکل گفته است که صدراعظم آلمان نگرانی‌هایش درباره وضعیت دموکراسی در ترکیه را هفته آینده در ملاقات با رجب طیب اردوغان در میان خواهد گذاشت. سخنگوی خانم مرکل گفت این حق هر گروهی از جامعه است که در مجلس نماینده داشته باشد.

منتقدان آقای اردوغان او را متهم به دیکتاتوری می‌کنند و می‌گویند لغو مصونیت نمایندگان راه را برای افزایش اختیار ریاست جمهوری و تبدیل نظام پارلمانی ترکیه به نظام ریاستی هموار می‌کند.

آقای اردوغان پس از رای پارلمان گفت: "مردم من نمی‌خواهند نمایندگان گناهکار را در مجلس ببینند، مخصوصا حامیان سازمان تروریست جدایی طلب را."

پس از آن که آقای اردوغان مصوبه امروز پارلمان را تایید کند، دادستان‌های ترکیه می‌توانند علیه نمایندگان اعلام جرم کنند.

دادستان‌ها می‌توانند از دادگاه بخواهند که حکم به تعلیق یا خلع نمایندگان از نمایندگی پارلمان بدهد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 125 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:03

منابع خبری می گویند که نیروهای امنیتی در استان خوزستان ایران زکیه حر نیسی، یک فعال معترض به انتقال آب کارون را بازداشت کرده‌اند.

بنا به گزارش‌ها، نیروهای امنیتی خانم حر نیسی ۲۶ ساله را دیروز (۲۸ اردیبهشت) در منزل شخصی اش "بدون حکم قضایی" دستگیر کردند و کتاب ها، کامپیوتر، تلفن همراه و برخی از وسائل شخصی او را همراه خود بردند.

خانم حر نیسی فارغ التحصیل مهندسى کشاورزى است و عمده فعالیت او در زمینه مسائل فرهنگى و محیط زیستی بوده است.

او در برپایی زنجیره هاى انسانى و کمپین های اعتراضی به انتقال آب کارون فعالیت داشته است.

در طرح انتقال آب رودخانه کارون، آب یکی از سرشاخه های این رودخانه به فلات مرکزی ایران و حوضه رود زاینده رود منتقل می شود.

طرح انتقال آب سرچشمه‌های رود کارون به اصفهان به نام طرح بهشت آباد ثبت شده و شهریور سال ۱۳۹۰ در دولت محمود احمدی نژاد کلنگ آن زده شد.

سازمان محیط زیست در سال ۱۳۸۶ و مرکز پژوهش‌های مجلس در سال ۱۳۸۷ و مدیریت منابع آب در سال ۱۳۹۰ نسبت به این طرح ایراد گرفته بودند.

نخستین بار معترضان به طرح انتقال آب کارون اواخر مهرماه سال ۱۳۹۲ دست به تجمع و تشکیل زنجیره انسانی زده بودند.

این حرکت در آن زمان مورد حمایت مسئولان دولتی قرار گرفته بود.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 126 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:43

علی لاریجانی رئیس مجلس نهم قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور را برای اجرا به حسن روحانی رئیس جمهور ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای لاریجانی ۲۹ اردیبهشت با ارسال نامه ای به رئیس دولت، تاکید کرده که این لایحه در جلسه علنی روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت به تصویب رسیده و مورد تأیید نگهبان قرار گرفته است.

به نوشته تسنیم، نظر شورای نگهبان امروز چهارشنبه اعلام شده است.

لایحه بودجه ۱۳۹۵، ۲۷ دی ماه ۱۳۹۴ و با تاخیر تقدیم قوه مقننه شده بود. اما نمایندگان که در آستانه انتخابات مجلس دهم بودند، اعلام کردند که وقت بررسی کامل آن را ندارند و لایحه دو دوازدهم بودجه را تصویب کردند.

بررسی مجدد لایحه بودجه در مجلس، پس از تعطیلات نوروز از سر گرفته و لایحه مصوب به شورای نگهبان فرستاده شد، اما این شورا، در دو مرحله به آن ایراد گرفت و به قوه مقننه بازگرداند.

یکی از ایرادات شورای نگهبان، به تبصره مربوط به سهم صندوق توسعه ملی بود که به گفته این شورا، مشخص نبود که "کاهش سهم صندوق از درآمدهای ارزی مجوز داشته است یا نه".

شورای نگهبان از سوی دیگر در هنگام بررسی لایحه بودجه، بند مربوط به حذف یارانه اقشار بادرآمد بالا را تایید کرد و ایرادی به آن نگرفت جز تبصره‌ای که می‌گفت افراد "با هر درآمدی" اگر پنج فرزند تحت تکلف داشته باشند می‌توانند یارانه دریافت کنند.

شورای نگهبان این موضوع را "تبعیض" دانست و اعلام کرد باید این تبصره حذف شود و به جای جمعیت خانواده، فقط درآمد ملاک حذف یارانه قرار بگیرد.

شورای نگهبان به تبصره مربوط به تعیین سقف تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) نیز ایراد گرفت و گفت که مجمع تشخیص مصلحت نظام اطلاق استفاده از تسهیلات خارجی را برای پنج سال تصویب کرده بود و تمدید آن برای یک سال دیگر اشکال دارد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 123 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:43

شورای عالی صلح افغانستان تایید می‌کند که پیش‌نویس توافقنامه صلح بین دولت و حزب اسلامی نهایی و به هیات این حزب سپرده شده است.

محمد خان، معاون رئیس اجرایی افغانستان امروز چهارشنبه ۲۹ ثور/اردیبهشت، در یک نشست خبری جزئیاتی از مفاد این توافقنامه را اعلام کرد.

آقای محمد خان تعهدات پیشنهاد شده در این پیش‌نویس را چنین فهرست کرد: تلاش برای بیرون کردن نام رهبر و اعضای حزب اسلامی از فهرست سیاه سازمان ملل و ممالک دیگر به ویژه آمریکا، عفو زندانیان حزب اسلامی در چارچوب قانون، جا به جایی مهاجرین این حزب در افغانستان، مصونیت قضایی (به استثنای حق عبدی در قضایا)، جذب واجدین شرایط اعضای آن به دولت افغانستان و مشورت با آقای حکمتیار در مسایل ملی.

معاون رئیس اجرایی گفت که امتیاز‌هایی مانند دادن پست وزارت خانه، ولایت و یا سفارت به حزب اسلامی در این پیشنویس وجود ندارد.

محمد خان می‌گوید که پیش‌نویس توافقنامه صلح با حزب اسلامی به گلبدین حکمتیار، رهبر این حزب فرستاده شده است و امضای نهایی پس از موافقت آقای حکمتیار صورت خواهد گرفت.

در این نشست هیچ صحبتی از سرنوشت سلاح و تجهیزاتی که حزب اسلامی در دست دارد، به میان نیامد.

توضیحات بیشتر

به گفته محمد خان پیش‌نویس این توافقنامه دارای یک مقدمه، سه فصل؛ اصول اساسی، مکلفیت‌های طرفین و احکام متفرقه می‌باشد که مجموعا ۲۶ ماده است.

آقای محمد خان در مورد مصونیت قضایی برای اعضای حزب اسلامی گفت: "اگر دنبال قضایای گذشته بگردیم از زمان کمونیست ها، مجاهدین، طالبان و بعد دو دوره ریاست جمهوری آقای کرزی، هیچ وقتی به دولت نمی‌ماند که به مسایل مهم دیگر برسد."

همچنین به گفته وی، در متن این پیش‌‎نویس آمده که پس از امضای آن، دولت افغانستان رسما از سازمان ملل و دیگر ممالک خواستار حذف نام رهبر و اعضای حزب اسلامی از فهرست سیاه خواهد شد.

معاون رئیس اجرایی همچنین خبر داد که سازمان‌ها و دولت‌ها در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

خروج نیروهای خارجی

معاون رئیس اجرایی می‌گوید که شرطی برای خروج نیروهای خارجی در این پیش‌نویس نیامده و این نشان از تنزیل خواست‌های حزب اسلامی برای صلح است.

به گفته وی، تنها در این پیش‌نویس آمده که اگر نیروهای خارجی مطابق توافقنامه‌هایی که تاکنون انجام شده، از افغانستان خارج شوند، این عمل از سوی دولت و حزب اسلامی استقبال می‌شود.

او همچنان در مورد عفو زندانیان حزب اسلامی گفت که کمیسیونی تمام پرونده‌های آنها را بررسی کرده و کسانی که مطابق قانون امکان عفو آنها وجود داشته باشد، شامل این روند خواهند شد.

محمدخان گفت که به اساس این توافقنامه حزب اسلامی تعهد می‌سپارد که هیچ رابطه ای با مخالفان مسلح نداشته باشد و تمام افراد آن دست از جنگ کشیده و با احترام به قانون اساسی پس از این به عنوان یک حزب سیاسی در داخل افغانستان فعالیت کنند.

"حزب مهم"

محمد خان پیوستن حزب اسلامی را به عنوان یک "حزب مهم در زمان جهاد"، آن هم زمانی که جنگ در افغانستان شدت گرفته است، برای تغییر در وضعیت این کشور و جذب مخالفان دیگر به صلح، بسیار موثر می‌خواند.

او گفت: "اگر حزبی به صلح می پیوندد و از مخالفت مسلحانه دست بر می‌دارد و داخل افغانستان نیرو و توان خود را در خدمت به مردم صرف می‌کند و نظریات خود را از راه تفاهمات سیاسی در قضایای ملی ابراز می دارد، جای خیلی خوشبختی است."

دولت افغانستان نیز چند روز پیش با تایید ادامه روند گفت‌وگو میان نمایندگان دولت و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، اعلام کرد که مردم افغانستان قبل از امضای هر تفاهم صلحی، از جزییات آن مطلع خواهند شد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:43

برنی سندرز در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای کسب نامزدی حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری در اورگن پیروز شده و هیلاری کلینتون، رقیب او در کنتاکی به پیروزی رسیده است.

خانم کلینتون کماکان شانس بیشتری برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات دارد اما برنی سندرز در چندین رقابت اخیر به پیروزی رسیده است.

آقای سندرز برای کناره‌گیری از رقابت‌های درون حزبی تحت فشار است اما او گفته است تا "آخر" به حضور خود ادامه می‌دهد.

خانم کلینتون در کنتاکی با اختلاف ناچیزی به پیروزی رسید. تفاوت رای او با سندرز در کنتاکی کمتر از نیم درصد بود.

در اورگن، آقای سندرز با اختلاف قابل توجهی خانم کلینتون را شکست داد.

پیروزی‌های آقای سندرز اگرچه به احتمال قوی منجر به کسب نامزدی حزب نخواهد شد اما باعث شده تا خانم کلینتون به جای تمرکز روی دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه، توجه خود را معطوف ایالت‌های باقی‌مانده کند.

ادامه یافتن رقابت درون حزبی باعث بروز اختلافاتی در میان دموکرات‌ها شده است.

رهبران حزب دموکرات روز گذشته از برنی سندرز خواستند تا حرکت حامیانش را در نوادا که در مجمع حزبی دست به اعتراض‌های خشم‌آلود زدند، محکوم کند.

اما آقای سندرز با رد این درخواست‌ها، رهبری حزب دموکرات را متهم کرد که "با استفاده از قدرت خود درصدد جلوگیری از روند شفاف و عادلانه در نوادا بوده است."

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 119 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:52

حسینعلی امیری، سخنگو و معاون وزارت کشور ایران گفته است که از سوی هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه تصمیمی درباره مینو خالقی منتخب سوم اصفهان در انتخابات مجلس که آرا او توسط شورای نگهبان باطل اعلام شده، به وزارت کشور ابلاغ نشده است.

آقای امیری، امروز ۲۹ اردیبهشت (۱۸ مه) به خبرگزاری ایلنا گفته است "هنوز تغییری در وضعیت خانم خالقی صورت نگرفته است. ما به شکل مرتب و به مناسبت‌های مختلف با اعضای شورای نگهبان جلسه و صحبت داریم، اما موضوع جدیدی به ما ابلاغ نشده است."

برخی از خبرگزاری های نزدیک به جریان محافظه کار و اصولگرا پیش از این از قول یک نماینده مجلس که نامی از او برده نشده بود، گفته بودند که نظر هیئت عالی حل اختلاف، تایید دیدگاه شورای نگهبان است اما این موضوع از سوی مقام های رسمی این هیئت تایید نشده است.

حسن روحانی رئیس جمهور و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران می گویند شورای نگهبان نمی تواند پس از برگزاری انتخابات با تایید صحت انتخابات یک حوزه، صرفا آرای یک نامزد را باطل کند اما شورای نگهبان بر نظر خود اصرار دارد و می گوید جانشین مینو خالقی باید در انتخابات میان دوره ای مجلس که سال آینده برگزار می شود، انتخاب شود.

دولت ایران می گوید حتی اگر اصراری به ابطال آرای خانم خالقی وجود داشته باشد، جانشین او باید ششمین نامزد حوزه انتخابیه اصفهان باشد که حدنصاب آرا برای ورود به مجلس را کسب کرده است.

اصفهان ۵ کرسی در مجلس دارد که بر اساس اعلام وزارت کشور و تایید اولیه شورای نگهبان، تکلیف همه کرسی های آن در مرحله اول انتخابات روشن شده است.

با پابرجا ماندن اختلاف میان دولت و شورای نگهبان، کمتر از دو هفته پیش اعلام شد که موضوع به هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه ارجاع شده و نتیجه این بررسی "به زودی" به آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران ارائه خواهد شد. بیشتر بخوانید

سخنگوی وزارت کشور در تازه ترین اظهارات خود گفته "ما چند بار در این مورد با شورای نگهبان رایزنی کردیم و استدلال‌های خود را گفته‌ایم اما در شرایط خانم خالقی تغییر جدیدی حاصل نشده و رسما هم از هیئت حل اختلاف چیزی به ما ابلاغ نشده است."

هم خانم خالقی و هم نفر ششمی که دارای حد نصاب آرا برای ورود به مجلس از حوزه اصفهان است، از فهرست امید هستند که مورد حمایت اصلاح طلبان و میانه روها قرار داشت.

دلیل تصمیم شورای نگهبان در ابطال آرای خانم خالقی رسما اعلام نشده اما رسانه های ایران می گویند عکس هایی منتسب به او در شبکه های اجتماعی منتشر شده که او را در حال دست دادن با یک مرد نشان می دهد.

خانم خالقی گفته که این عکس ها جعلی است و با اغراض سیاسی منتشر شده است. بیشتر بخوانید

پیش از این دادستان تهران گفته بود که خانم خالقی برای توضیح درباره انتشار تصاویر بدون حجاب منسوب به او به دادسرا "دعوت" شده است. سخنگوی وزارت کشور امروز گفته سایت ها و افرادی که این عکس ها را منتشر کرده اند، شناسایی شده اند و موضوع به قوه قضائیه سپرده شده است.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 123 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:52

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران، دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال آبادی، یکی از مدیران جامعه بهایی در ایران را کاری "بسیار زشت و قبیح" دانسته و گفته است که به این مساله مطابق قانون رسیدگی خواهد شد.

آقای اژه‌ای، امروز، چهارشنبه ٢٩ اردیبهشت، گفته است: "این کار، کار بسیار زشت و قبیحی بود. زشت‌تر از این کار این است که بعد از همه تقبیح‌ها و حتی بعد از اینکه پدر ایشان به وی سفارش کردند، وی عذرخواهی نکرد."

او اضافه کرده است: "دستگاه قضایی هر جرمی که اتفاق بیافتد در نوع خود آن را دنبال می‌کند و با این امر هم مانند سایر موارد به صورت مقتضی و طبق قانون و براساس آنچه که قانون معین کرده رفتار می‌شود."

فائزه هاشمی در دوران زندان با فریبا کمال آبادی همبند بود و چند روز پیش که خانم کمال آبادی پس از هشت سال زندان به مرخصی آمد، خانم هاشمی به همراه تعداد دیگری از همبندیان و فعالان سیاسی و اجتماعی به دیدار خانم کمال آبادی رفت.

انتشار عکس این ملاقات واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: واکنش‌ها به دیدار فائزه هاشمی با مدیر جامعه بهاییان

محافظه‌کاران در ایران بهاییان را متهم می‌کنند که عامل قدرت‌های خارجی هستند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز گفته است: "امروز افتخارات ما به چه کسانی است؟ کسانیکه بیش از دو دهه بر اثر اقدامات ضد حقوق بشر غربی‌ها که مخالف هر قانون بین‌المللی و وجدان بین‌المللی بود بمب شیمیایی بر سر مردم ریختند و برخی بر اثر جراحات شیمیایی این مزدوران یک لحظه آرام ندارند، آیا این افراد حقوق بشر ندارند؟"

"آیا به خانواده آنها سر می‌کشیم و یا با آنها عکس می‌گیرم، آیا کسی که به اتهام خیانت به ملت دستگیر و به زندان رفت فقط او حقوق بشر دارد که باید با او ملاقات کنیم؟"

'برجام ٢ و ٣ و ٤ برملا می‌شود'

آقای محسنی اژه‌ای گفته است کسانی داخل ایران به قدرت‌های خارجی "گرا می‌دهند" تا علیه جمهوری اسلامی عمل کنند.

او گفته است که نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قوه قضاییه ایران از طرف عده‌ای هدف بیشترین تخریب هستند "چرا که می‌دانند این نهادها چه جایگاه و تاثیری در این کشور دارند و می‌دانند که قوه قضائیه دست افراد جنایتکار و دزد را قطع می‌کند و آن ها را به محاکمه می‌کشاند و برجام ۲ و ۳ و ۴ آن ها را برملا می‌کند."

برجام ٢ اصطلاحی بود که حسن روحانی برای بهبود فضای سیاست داخلی به کار برد اما آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، شدیدا به آن حمله کرد.

بیشتر بخوانید: برجام ٢: طرح 'آشتی' که با دعوا کلید خورد

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 18:52

دونالد ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفته است که آماده است تا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دیدار کند.

آقای ترامپ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرده است "با او صحبت خواهم کرد، مشکلی برای گفت‌و‌گو با او نخواهم داشت."

چنین دیداری، تغییر چشمگیری در سیاست‌های آمریکا در قبال حکومت در انزوای کره شمالی خواهد بود.

هیلاری کلینتون که برای کسب نامزدی حزب دموکرات تلاش می‌کند،" جاذبه غیر عادی رهبران قدرتمند خارجی" برای آقای ترامپ را محکوم کرده است.

خانم کلینتون در بیانیه‌ای گفته است سیاست خارجی دونالد ترامپ، معنا و مفهومی ندارد.

در همین حال بی‌بی‌سی دریافته که آقای ترامپ ممکن است پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه نوامبر به لندن سفر کند.

دیپلمات‌ها انتظار دارند که آقای ترامپ پس از کسب رسمی نامزدی حزب جمهوریخواه در ماه ژوئیه دست به این سفر بزند.

این هفته آقای ترامپ در پی اظهارنظرهای دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا و صادق خان، شهردار لندن گفته بود که "به نظر ما روابط بسیار خوبی با بریتانیا نخواهیم داشت."

آقای کامرون و آقای خان هر دو از طرح ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا که توسط آقای ترامپ ارائه شده، به شدت انتقاد کرده‌اند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 113 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:06

با شدت گرفتن بحران اقتصادی و سیاسی در ونزوئلا، در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.

روز چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت (۱۸ مه)، نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، اعلام کرد که به منظور مقابله با آنچه که او "توطئه آمریکا و ایادی داخلی آن کشور" برای بی‌ثبات کردن ونزوئلا می‌خواند، به مدت شصت روز در این کشور وضعیت فوق‌العاده برقرار کرده و نفرات گارد ملی و ماموران پلیس در مراکز حساس مستقر شده‌اند.

برقراری وضعیت فوق‌العاده به معنی آن است که رئیس جمهوری از اختیاراتی بیش از آنچه که در قانون اساسی پیش‌بینی شده برخوردار می‌شود و ارتش و پلیس قدرت بیشتری در مقابله با ناآرامی دارند.

وضعیت فوق‌العاده باید به تصویب پارلمان ونزوئلا می‌رسید اما لایحه درخواست اعلام وضعیت فوق‌العاده روز گذشته در پارلمان این کشور رد شد. ائتلاف مخالفان دولت دارای اکثریت قابل توجه کرسی‌هاست و هنریکه کارپیلس، از رهبران ائتلاف مخالف دولت، گفته است که مردم ونزوئلا فرمان رئیس جمهوری در برقراری وضعیت فوق‌العاده را نمی پذیرند. وی افزود "مادورو خود را فراتر از قانون اساسی قرار داده است."

آقای کارپیلس از مردم خواست تا بدون توجه به مقررات وضعیت فوق‌العاده، به تظاهرات ضددولتی ادامه دهند و با متهم کردن رئیس جمهوری به برنامه‌ریزی جهت استفاده از تانک و بمب‌افکن برای خاموش کردن اعتراض مردم، خطاب به نظامیان گفت: "زمان آشکار شدن حقیقت فرا رسیده است، زمانی که باید تصمیم بگیرید که آیا طرفدار قانون اساسی هستید یا طرفدار مادورو؟"

در انتخابات ماه دسامبر سال گذشته، ائتلاف احزاب مخالف توانست حدود دو سوم کرسی‌های پارلمان ونزوئلا را به دست آوردو برای نخستین بار طی بیش از یکدهه، ائتلاف قطب کبیر میهنی، که هوگو چاوز، رئیس جمهوری سابق از بانیان آن بود، نتوانست موفقیتی کسب کند و به حزب اقلیت تبدیل شد. از زمان آغاز به کار پارلمان، صحنه سیاسی ونزوئلا شاهد جنگ قدرت بین رئیس جمهوری و پارلمان بوده است.

در این مدت، آقای مادورو بسیاری از طرح‌های مصوب پارلمان را امضا نکرده و با اتکا به حمایت دادگاه قانون اساسی، که اعضای آن در زمان تسلط قطب کبیر میهنی بر پارلمان و دولت منصوب شده‌اند، از اجرایی شدن آنها ممانعت به عمل آورده است. وی همچنین تهدید کرده بود که در صدد پایان دادن به عمر پارلمان کنونی برخواهد آمد. آقای مادورو پیروزی ائتلاف مخالفان را به حمایت خارجیان و ایادی داخلی آنان نسبت داده است.

در مقابل، مخالفان رئیس جمهوری با استفاده از تمهیدات پیش‌بینی شده در قانون اساسی برای برکناری رئیس جمهوری، طوماری به امضای چند میلیون نفر را به هیئت نظارت بر انتخابات تسلیم کرده‌اند اما اعضای این هیئت نیز به حمایت از رئیس جمهوری شهرت دارند و احتمال می‌رود که با توسل به راه‌های قانونی، مانع از آن شوند که همه‌پرسی برکناری رئیس جمهوری در سال جاری برگزار شود.

دوره ریاست جمهوری در ونزوئلا شش سال است و آقای مادورو در آوریل سال ۲۰۱۳ به این سمت انتخاب شد. در صورتی که او در سال جاری برکنار نشود، در صورت برکناری، به جای برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری، معاون کنونی او تا پایان دوره فعلی سمت ریاست جمهوری را در دست خواهد داشت.

نیکلاس مادورو در سخنانی که در نشست خبری خود در روز چهارشنبه ایراد کرد گفت که پارلمان کنونی با مخالفت با اعلام وضعیت فوق‌العاده "مشروعیت خود را از دست داده" و بار دیگر تهدید کرد که این مجلس عمر قانونی خود را طی نخواهدکرد اما در مورد نحوه پایان دادن به عمر پارلمان توضیحی نداد. او پیشتر هم تهدید مشابهی کرده بود.

شرایط اقتصادی ونزوئلا طی چند سال اخیر رو به وخامت گذاشته و این کشور در حال حاضر با تورم فزاینده و کمبود شدید انواع کالاها مواجه است. ونزوئلا از جمله کشورهای عمده صادر کننده نفت است اما کاهش بهای نفت خام و به گفته مخالفان، سال‌ها سوء مدیریت اقتصادی باعث بروز بحران کنونی شده است.

به گفته منابع خبری، شدت گرفتن مشکلات اقتصادی دارای تبعات سیاسی و اجتماعی هم بوده است و علاوه بر راهپیمایی‌هایی که توسط احزاب مخالف برگزار می‌شود، نقاط مختلف این کشور هر روزه شاهد تظاهرات کوچک اما خودجوشی است که در اعتراض به کمبودها صورت می‌گیرد. همچنین گزارش هایی از افزایش موارد غارت منتشر شده است. در عین حال، هنوز هم بخشی از جمعیت ونزوئلا همچنان از دولت کنونی حمایت می‌کند.

رئیس جمهوری ونزوئلا گفته است که شرایط کنونی ناشی از جنگ اقتصادی است که آمریکا و ایادی داخلی آن کشور علیه مردم ونزوئلا به راه انداخته‌اند. او در سخنرانی اخیر خود، با اشاره به مقاله‌ای در نشریات آمریکایی حاوی این پیش‌بینی که ونزوئلا با فروپاشی ساختار اقتصادی مواجه است، بحران کنونی را نتیجه توطئه آمریکاییان و گروه‌های دست راستی در منطقه خواند.

وی اقدام پارلمان برزیل در برکناری رئیس جمهوری چپ ‌رای آن کشور به اتهام تخلف قانونی را نیز به شدت محکوم کرد و آن را نمونه ای کودتای دست راستی علیه مردم توصیف کرد. وی گفت که اجازه تکرار چنین کودتایی را در ونزوئلا نخواهد داد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 91 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:06

حسین دهدشتی نماینده مردم آبادان در نطقی در صحن علنی مجلس از محدودیت های رسانه ای وضع شده علیه محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران، انتقاد کرد.

آقای دهدشتی در نطق امروز ۲۸ اردیبهشت (۱۷ مه) گفت: "خنده دار نیست اگر من الان بگویم سید محمد خاتمی، فردا خبرنگار جرات نکند اسم ایشان را بیاورد و بنویسد دهدشتی گفت رئیس دولت اصلاحات؟"

نماینده آبادان افزود "خنده دار است" که تلویزیون رسمی کشور تصویر نخست وزیر اسرائیل را پخش می‌کند اما از پخش تصویر محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران "ابا دارد".

در حالی که حسن روحانی، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرده این شورا مصوبه ای درباره ممنوع التصویری آقای خاتمی ندارد، غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه گفته آقای روحانی "یا براثر غفلت حرفی زده یا خواسته‌است شوخی کند".

آقای محسنی اژه ای گفته "ممنوع التصویری رئیس جمهور اسبق" به استناد یک مصوبه قدیمی شورای عالی امنیت ملی بوده که در آن، اختیار تعیین برخی محدودیت های رسانه ای به دبیرخانه این شورا داده شده است. وی در عین حال افزوده که این ممنوعیت، "دستور قضایی هم داشته است".

آقای دهدشتی با اشاره به چنین اظهارنظرهایی در مورد ممنوع التصویری محمد خاتمی، از کسانی انتقاد کرده که به تعبیر او "روزی می‌گویند مصوبه شورای امنیت ملی است و روز دیگر از دستور دادستانی سخن می‌گویند".

نماینده آبادان در مجلس با ذکر اینکه "من که نماینده مردم هستم نمی‌دانم این حکم از کجا صادر شده و قانونی هست یا نه" پرسیده: "[اینکه] فردی که مورد اعتماد و وثوق و مردم است را زیر بار شدید‌ترین حملات صداوسیما و تریبون‌های رسمی و غیر رسمی ممنوع التصویر و ممنوع البیان کرده و اجازه دفاع از خود هم به او ندهیم اخلاقی است؟"

نماینده آبادان افزوده است: "طبق اصل سی و هفتم قانون اساسی اصل‏ بر برائت‏ است‏ و هیچکس‏ از نظر قانون‏ مجرم‏ شناخته‏ نمی‌‏شود، مگر این‏ که‏ جرم‏ او در دادگاه‏ صالح‏ اثبات‏ شود. قانون اساسی که نباید فقط زینت‌المجلس ما باشد."

او از فشارهای وارده به حسن روحانی رئیس جمهور فعلی هم انتقاد کرده و این رفتار را "اخلاقی" ندانسته که "عده‌ای به خاطر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند".

آقای دهدشتی گفته است: "به قدری فضا را مسموم کرده‌اند که ما انتقاد منطقی و سازنده هم از دولت نمی‌توانیم انجام دهیم. چرا که یا ابزاری برای فشار به دولت و بهره برداری جناحی می‌شود یا در هیاهوی تخریب‌های ناجوانمردانه‌شان گم می‌شود."

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:27

مقام های المپیک می گویند که تا ۳۱ ورزشکار از شش رشته مختلف ممکن است از رقابت در بازی های المپیک تابستانی ریو منع شوند.

این خبر پس از آن اعلام می شود که کمیته بین المللی المپیک (آی او سی) ۴۵۴ نمونه گرفته شده از ورزشکاران در طول بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن را مجددا مورد آزمایش قرار داد.

این کمیته گفت که این آزمایش ها با کمک جدیدترین شیوه های تحلیل علمی انجام شده است.

کمیته المپیک همچنین اعلام کرد که در انتظار نتایج ۲۵۰ آزمایش مجدد بر نمونه های المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

توماس باخ رئیس این کمیته گفت:‌ "همه این تدابیر ضربه ای محکم به متقلبانی است که اجازه نخواهیم داد برنده شوند."

"این بار دیگر نشان می دهد که دوپینگی ها جایی برای پنهان شدن ندارند. ما نمونه ها را برای ۱۰ سال نگهداری می کنیم تا متقلبان بدانند که هرگز نباید آسوده باشند."

"با محروم کردن تعداد زیادی ورزشکار از رقابت های ریو، بار دیگر عزم خود را برای حفاظت از سلامت رقابت های المپیک نشان می دهیم."

در بازی های سال ۲۰۰۸ پکن بیش از ۴۵۰۰ آزمایش بر ورزشکاران انجام شد اما فقط از ۹ نفر مچ‌گیری شد.

کمیته بین المللی المپیک گفت که آزمایش های مجدد بر ورزشکارانی متمرکز است که به طور بالقوه در ریو شرکت خواهند کرد.

این کمیته گفت که ۱۲ کشوری که ورزشکاران آنها به علت دوپینگ شناسایی شده اند در روزهای آینده مطلع خواهند شد.

با این حال این کمیته گفت که نام های ورزشکارانی که نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده در این مرحله فاش نخواهد شد.

این سازمان همچنین تایید کرد که نمونه های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی را هم مجددا آزمایش خواهد کرد.

هفته پیش یک افشاگر مدعی شد که ماموران مخفی روسیه در سوچی به متقلبان کمک می کردند، هرچند مقام های روس این ادعاها را رد کرده اند.

سازمان ضددوپینگ جهانی (وادا) اکنون مشغول تحقیق درباره آن ادعاهاست.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 94 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:27

معاون صندوق بین المللی پول در سخنانی در بانک مرکزی ایران گفته که این کشور در 'موقعیتی حساس' برای بازسازی اقتصادی و بازگشت به اقتصاد جهانی قرار دارد.

دیوید لیپتون، معاون اول مدیر عامل صندوق بین المللی پول، که روز یکشنبه به تهران سفر کرده بود بر اهمیت مبارزه با "پولشویی" و "تامین مالی تروریسم" با هدف اتصال مجدد به نظام مالی بین المللی تاکید کرد و گفت این سازمان آماده است در این زمینه به تهران کمک کند.

آقای لیپتون چهار ماه پس از برداشته شدن تحریم های مربوط به برنامه اتمی ایران در چارچوب توافق اتمی موسوم به برجام به تهران سفر کرد.

او در سخنانی که روز سه شنبه در بانک مرکزی ایران ایران کرد از اصلاحات سال های اخیر که باعث کاهش تورم و قرار دادن اقتصاد در مسیر رشد شده تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آقای لیپتون گفت:‌ "من اینجا و امروز در موقعیتی حساس برای اقتصاد ایران صحبت می کنم. درحالی که تحریم های مهمی برداشته شده، کشور شما فرصت جدیدی برای ادغام عمیق تر در اقتصاد جهانی دارد. این فرآیند به طور بالقوه و در طول زمان امکان رشد سریع‌تر و بالا رفتن استاندارد زندگی برای ایرانیان را فراهم می کند."

معاون صندوق بین المللی پول گفت ایران با چالش های عمده دیگری روبروست: از جمله کند شدن اقتصاد جهانی؛ افت قیمت نفت؛‌ نگرانی سرمایه گذاران در مورد اقتصادهای درحال ظهور؛ سیستم ضعیف بانکی و نیاز به اصلاحات در زمینه بودجه.

آقای لیپتون به خصوص تاکید کرد که ایران باید خود را با قیمت های پایین تر نفت تطبیق دهد.

به گفته او تولید زیاد و افت تقاضا در بازار نفت چشم انداز درآمد نفتی ایران را محدود می کند و ایران برای رشد مستمر و ایجاد اشتغال باید بیش از پیش بر سایر بخش ها تکیه کند.

او اشاره کرد که چین، کشورهای آمریکای لاتین و اروپای شرقی پس از اصلاحات قابل توجه و پیوستن به اقتصاد جهانی پس از انزوای طولانی شاهد موفقیت زیادی بوده اند.

با این حال او همچنین اذعان کرد که ایران در ارتباط با آنچه ادعا می شود حمایت گذشته از تروریسم و نقض حقوق بشر است همچنان با تحریم های آمریکا مواجه است که این کشور را از بخش مهمی از نظام مالی جهان محروم می کند و باعث پرهیز شرکت های غربی از سرمایه گذاری در ایران می شود.

آقای لیپتون گفت:‌ "مقام های ایرانی اخیرا در ایجاد چارچوبی با هدف مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم پیشرفت داشته اند. این عنصری حیاتی برای اتصال مجدد به نظام مالی بین المللی است. آی‌ام‌اف همچنان به حمایت از تلاش مقام های ایرانی در این زمینه ادامه می دهد."

ایران اتهام حمایت از تروریسم و پولشویی را رد می کند.

آی ام اف که مقر آن در واشنگتن است روز یکشنبه گفته بود که مباحثات آقای لیپتون در ایران "بر ادامه دیالوگ با ایران، و توسعه اقتصادی و ابتکارات سیاست‌گذاری در ایران پس از رفع تحریم های اخیر متمرکز خواهد بود."

به گزارش منابع خبری ایران ولی‌الله سیف رئيس بانک مرکزی ایران هم گفت: "خوشبختانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارتباطات منظمی با صندوق بین‌المللی پول داشته و امیدواریم این ارتباطات منجر به نتایج مثبت شود."

یک سخنگوی آی ام اف گفته که این سازمان هم اکنون به جز مساعدت آماری و فنی، برنامه ای اقتصادی در ایران ندارد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 124 تاريخ : چهارشنبه 29 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:27

مسئولان محلی در ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان اعلام کرده‌اند که ۲۲۰ دانش‌آموز دختر در یک مکتب دخترانه مسموم شده‌اند.

نوراحمد شیرزاد، رئیس اداره صحت/بهداشت، نیمروز به بی‌بی‌سی گفت که این دختران در یکی از مکتب‌ها/مدرسه‌های شهر زرنج، مرکز این ولایت مسموم شده‌اند.

آقای شیرزاد افزود که هنوز نوعیت گازی که باعث مسمومیت آن‌ها شده، مشخص نشده است. او گفت که تحقیقات برای تشخیص دلیل مسمومیت این دانش‌آموزان ادامه دارد.

رئیس اداره بهداشت نیمروز گفت که در ابتدا همه این دختران بستری شدند، اما برای این که کاهش ترس و هراسی که در میان مردم ایجاد شده، شماری از دانش‌آموزانی که وضعیت بهتری داشتند، مرخص شدند.

آقای شیرزاد افزود در زمانی که این دختران در بیمارستان بستری بودند، شمار زیادی از مردم در بیرون بیمارستان تجمع کرده و نگران وضعیت پیش آمده بودند.

این نخستین بار نیست که دختران دانش‌آموز در افغانستان به این صورت مسموم می‌شوند. پیش از این در شمار زیادی از ولایت‌های افغانستان از رویدادهای مشابه گزارش شده است.

چندی پیش مقام‌های ولایت هرات در غرب افغانستان از مسمومیت ده‌ها دختر دانش‌آموز در این ولایت خبر دادند. تا حال دلیل این گونه مسمومیت‌های گروهی به صورت مشخص اعلام نشده است.

شماری از موارد جدی مسمومیت دختران در افغانستان

سال ۱۳۸۸:
  • ۲۲ ثور، ۱۲۶ نفر، کاپیسا
سال ۱۳۸۹:
  • ۲۲ جوزا: ۶۰ نفر، غزنی
  • ۳ سنبله: ۷۰ نفر، کابل
سال ۱۳۹۰:
  • ۱۴ سرطان: ۵۱ نفر، غزنی
سال ۱۳۹۱:
  • ۲۹ حمل: ۱۴۰ نفر، تخار
  • ۲۶ ثور: حدود ۳۰۰ نفر، خوست
  • ۷ جوزا: ۴۰ نفر، تخار
  • ۹ جوزا: ۱۲۰ نفر، تخار
  • ۱۴ جوزا: ۶۵ نفر، تخار
  • ۳۰ جوزا: ۵۰ نفر، بامیان
  • ۳ سرطان: ۱۰۰ نفر، سرپل
  • ۴ سرطان: ۹۴ نفر، سرپل
سال ۱۳۹۲:
  • ۲۹ حمل: ۲۰ نفر، تخار
  • ۱ ثور: ۵۲ نفر، تخار
سال ۱۳۹۵
  • ۴ ثور: ۱۰۴ نفر، فراه

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:02

دولت کره شمالی در نامه‌ای دیپلماتیک به دولت بریتانیا گفته است که ری یونگ‌هو، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای و سفیر سابق این کشور در بریتانیا به عنوان وزیر امور خارجه جدید کره شمالی منصوب شده است.

آقای ری ۵۹ ساله که پیشتر معاون وزیر امور خارجه بود، یک دیپلمات باسابقه است.

شماری از تحلیلگران می‌گویند که انتصاب جدید ممکن است به این دلیل باشد که کره‌شمالی پس از آزمایش هسته‌ای و موشکی اخیر، خواهان ترمیم روابط با آمریکا و کره جنوبی است.

آقای ری به جز رهبری مذاکرات هسته‌ای کره شمالی، در مذاکرات سال‌های دهه ۹۰ با آمریکا نیز حضور داشت.

مذاکرات هسته‌ای کره شمالی از سال ۲۰۰۸ به این سو برگزار نشده‌ است.

در نامه دولت کره شمالی، در مورد سرنوشت ری سو‌یونگ، وزیر امور خارجه پیشین کره شمالی توضیحی داده نشده است.

گفته می‌شود که آقای ری به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نزدیک است.

او در کنگره حزب حاکم که پس از ۲۰ سال برگزار شد، به عضویت پولیتبورو (دفتر سیاسی) در آمد و به عنوان قائم‌مقام رهبر حزب در امور بین‌الملل منصوب شد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:02

انفجار چهار بمب در بغداد، پایتخت عراق بیش از ۶۰ کشته و صد زخمی بر جای گذاشته است.

این چندمین انفجار انتحاری در بغداد طی یک هفته گذشته است.

سه بمب در مناطق شیعه‌نشین و یک بمب دیگر در محله ای از پایتخت منفجر شد که ساکنان شیعه و سنی دارد.

گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت یکی از این حملات را پذیرفته است.

این گروه بخش‌های وسیعی از شمال و غرب عراق را در اختیار دارد و به طور مرتب شیعیان را هدف قرار می‌دهد.

مرگبارترین انفجار امروز که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت در بازاری در شمال بغداد در محله شیعه‌نشین شعب بود که حداقل ۲۸ کشته بر جای گذاشت.

پلیس عراق گفته است که پیش از انفجار بمب در بازار، یک بمب کنار جاده‌ای در کنار دیوار بتونی منفجر شد و سپس بمب‌گذار انتحاری افرادی را که به نجات جان قربانیان شتافته بودند، هدف قرار داد.

مقام‌های عراق گفتند که بمبگذار انتحاری زن بوده اما داعش گفت که این بمبگذار مرد بوده و پیکارجویان شیعه را هدف قرار داده است.

مدت کوتاهی پس از این انفجار، یک بمب در کنار بازار میوه و تره‌بار در محله رشید منفجر شد که حداقل ۷ کشته بر جای گذاشت. محله رشید ساکنان شیعه و سنی دارد.

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهرک شیعه‌نشین صدر در شرق بغداد هم باعث کشته شدن ۲۱ نفر شد.

در انفجار در یک رستوران هم ۹ نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

مسئولیت این سه انفجار را هنوز کسی به عهده نگرفته است، اما احتمال داده می شود که این انفجارها هم به دست اعضای داعش صورت گرفته‌ باشد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:02

همسر فریبا کمال‌آبادی، از مدیران جامعه بهائیان ایران که اخیرا از زندان به مرخصی آمده و دیدار فائزه هاشمی و چند فعال سیاسی و مدنی ایران با او خبرساز شده است، می‌گوید که این دیدار و دیدارهای مشابه جنبه انسانی و اخلاقی دارد و متداول است.

روح الله طائفی، همسر خانم کمال‌آبادی به فرشته قاضی، خبرنگار آزاد گفت که این گونه مراودات به ویژه از سال ۱۳۸۸ به بعد معمول شده است. او افزود: "آنها هم وقتی آزاد شدند ما به دیدنشان رفتیم و مراتب محبت و قدردانی خودمان را ابراز کردیم. دوست داریم کشور ایران اینطور باشد، یعنی اقوام، ملل و اقلیت های قومی و مذهبی و نژادی همه باید اینطور باشند. از اختلاف چه فایده ای می بریم که دوستی را انتخاب نکنیم".

آقای طائفی گفت: "فکر می کنیم آن چیزی که باعث شده در این میان به فائزه هاشمی فشار بیاورند این است که در آستانه انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان، عده ای می خواهند این مسئله را وسیله ای برای تضعیف آقای هاشمی رفسنجانی قرار دهند".

حضور خانم هاشمی در منزل خانم کمال آبادی و دیدار با او واکنش خشم آلود گسترده ای در میان چهره ها و رسانه های محافظه کار ایران برانگیخت. آیت الله مکارم شیرازی این دیدار را "جرم شرعی و قابل تعقیب قضایی" توصیف کرد و رئیس قوه قضائیه ایران هم آن را "هنجارشکنی" خواند و هشدار داد که "اگر این هنجارشکنی به حد عناوین مجرمانه برسد برخورد قاطع خواهیم کرد".

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران و پدر فائزه هاشمی هم گفت که دخترش "اشتباه بدی" کرده که باید تصحیح و جبران کند.

یکی از مواردی که به شدت مورد انتقاد رسانه های نزدیک به محافظه کاران قرار گرفت، دیده شدن تصویر عبدالبهاء، یکی از شخصیت های اصلی آیین بهایی، بر دیوار خانه خانم کمال آبادی در عکسی بود که از دیدار او و خانم هاشمی منتشر شده است.

همسر خانم کمال آبادی می گوید که حضور خانم هاشمی در منزل آنها یا محل نشستن او در خانه برنامه ریزی شده نبود و یکی از حاضران با اجازه او عکس گرفت و برای انتشار آن هم از او اجازه گرفت.

آقای طائفی می گوید که دادستانی تهران به او گفته است که این دیدارها را فعالیت سیاسی تلقی می کند و به همین دلیل مرخصی خانم کمال آبادی را تمدید نخواهد کرد.

اما همسر خانم کمال آبادی وجود هر گونه انگیزه سیاسی در این گونه دیدارها را تکذیب کرد و گفت: "وقتی یک فردی را بازداشت می کنند و ۸ سال مرخصی نمی دهند، حساسیت موضوع بالا می رود. یعنی اگر خانم من طی این هشت سال مثلا ۸ بار یا ۱۰ بار مرخصی آمده بود، اصلا چنین حساسیتی نبود و نه تنها دوستان غیر بهایی کمتر به دیدن او می آمدند، بلکه دوستان بهایی هم کمتر می آمدند".

آقای طائفی گفت که می داند فعالان سیاسی و مدنی که به دیدن عضوی از جامعه بهائیان می روند، در معرض خطر و فشار هستند و به همین دلیل از آنها سپاسگزار است.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 120 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:21

نمایندگان مجلس ایران در جریان بررسی "طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی"، به پیشنهاد حمید رسایی برای توقیف اموال آمریکا در تنگه هرمز رأی ندادند، اما جزئیات این طرح دو فوریتی را به تصویب نهایی رساندند.

در جلسه علنی امروز ۲۸ اردیبهشت (۱۷ مه) مجلس شورای اسلامی که یکی از آخرین روزهای مجلس نهم محسوب می شود، آقای رسایی پیشنهاد کرده بود که به طرح تحت بررسی اضافه شود "دولت می‌تواند حسب شرایط از طریق ضبط اموال ایالات متحده که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، نسبت به بازپس‌گیری حقوق ملت ایران اقدام" کند.

این طرح از دو روز پیش در واکنش به توقیف ۲ میلیارد دلار اموال ایران در آمریکا مطرح شده بود.

آقای رسایی در توضیح این پیشنهاد گفت: "وقتی آمریکایی‌ها دست در جیب ملت ایران می‌کنند و پول ملت ایران را به غارت می‌برند آن هم بر خلاف همه مقررات و ضوابط بین‌المللی، بنابراین چرا اموال شان باید از کنار تنگه هرمز رد شود؟... مطمئن باشید تنها سیاستی که در این زمینه پاسخ می‌دهد، سیاست خمینی کبیر است، ناو آمریکایی که وارد خلیج فارس شد، بزنید."

مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت حسن روحانی که در صحن علنی حضور داشت در مخالفت با این پیشنهاد گفت: "دولت نمی‌تواند به عنوان قوه مجریه به نیروهای مسلح، سپاه و ارتش فرمان دهد که بروند در خلیج فارس عملیات انجام دهند، این موضوع از اختیارات فرمانده کل قواست، اگر بخواهد به مرحله عمل هم درآید در حوزه اختیارات شورای عالی امنیت ملی است."

معاون پارلمانی دولت گفت که "پیشنهاد آقای رسایی علی‌رغم ظاهر انقلابی، علیه منافع ملی و خلاف قانون اساسی است."

پس از اظهار مخالفت معاون پارلمانی دولت، مهدی کوچک زاده دیگر نماینده مجلس، درباره گفته های نماینده دولت تذکر آئین نامه ای داد، اما محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست مجلس را بر عهده داشت، این تذکر را وارد ندانست.

پس از رد تذکر آئین نامه ای، محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس در یک اخطار قانون اساسی گفت: "پیشنهاد آقای رسایی با وظایف فرماندهی کل قوا کاملا مغایر است، زیرا اختیار فرمان جنگ و صلح با رهبری است."

پس از اظهارات نمایندگان درباره پیشنهاد حمید رسایی، این پیشنهاد به رأی گذاشته شد که تصویب نشد.

خبرگزاری ایرنا می گوید که در هنگام رأی گیری، مهدی کوچک زاده پلاکاردی دست داشت که نقل قولی از آیت الله خمینی روی آن نوشته شده بود: "راهی جز مبارزه نمانده و باید چنگ و دندان ابر قدرت ها خصوصا آمریکا را شکست و الزاما باید یکی از دو راه را انتخاب کرد یا شهادت یا پیروزی که در مکتب ما هر دو پیروزند."

در ادامه بررسی جزئیات این طرح، نمایندگان مجلس، وزارت امور خارجه را موظف کردند "گزارش اقدامات انجام شده در راستای استیفای حقوق ملت ایران را هر ۶ ماه یک بار" به مجلس ارائه دهد.

نمایندگان همچنین دولت ایران را موظف کردند برای اجرای تصمیمات مراجع صالح به نفع جمهوری اسلامی ایران و اتباع آن در کشورهای ثالثی که اموال از ایالات متحده در آنها وجود دارد، در چارچوب اقدام متقابل تعقیب کند که به معنی تلاش برای اقدام متقابل در برابر توقیف اموال ایران در آمریکا است.

در پایان نمایندگان با جزئیات "طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی" موافقت کردند و به بررسی آن پایان دادند.

این طرح برای تبدیل شدن به قانون باید به تأیید شورای نگهبان برسد.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 137 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:21

بررسی لایحه سلب مصونیت از شماری از نمایندگان پارلمان ترکیه در جلسه پارلمان این کشور در حالی آغاز شده است که حزب نزدیک به کردهای ترکیه هدف این لایحه را اخراج نمایندگان این حزب از پارلمان می‌داند.

این لایحه، که بررسی پیش‌نویس آن در کمیسیون های مجلس باعث تنش و حتی درگیری و زدوخورد نمایندگان شده بود، امروز سه شنبه ٢٨ اردیبهشت (١٧ مه) برای مذاکره در صحن جلسه علنی مجلس مطرح شده و انتظار می‌رود که روز جمعه این هفته درباره آن رای‌گیری به عمل آید.

طبق قانون اساسی ترکیه، نمایندگان پارلمان به محض انتخاب به عضویت مجلس، از مصونیت در برابر پیگرد قضایی برخوردار می‌شوند و سلب مصونیت از آنان مستلزم رأی نمایندگان است. در صورت تصویب لایحه فعلی، رسیدگی به چندین پرونده که برای رئیس مجلس ارسال شده از شمول این اصل از قانون اساسی خارج و جهت اقدام لازم به نخست وزیر ارسال خواهد شد.

در باره پیشینه موضوع اینجا بیشتر بخوانید

ماه گذشته میلادی، نخست وزیر وقت ترکیه شماری از اعضای پارلمان را به "حمایت از تروریستم" متهم کرد و گفت که برخی از آنان، برای "تروریست‌ها" اسلحه حمل کرده‌اند. وی گفت که لازم است مصونیت این افراد سلب شود تا امکان پیگرد قانونی آنان وجود داشته باشد. حامیان این طرح گفته‌اند که با تصویب آن، نمایندگان دیگر خود را مجاز نمی‌دانند که به طور علنی به تبلیغ و حمایت از "تروریسم" مبادرت ورزند.

در حال حاضر، پرونده چند تن از نمایندگان به اتهام طرفداری از حزب کارگران کردستان - پ‌ک‌ک - برای مقامات دولتی و همچنین رئیس مجلس ارسال شده و در صورت سلب مصونیت از این نمایندگان، امکان محاکمه آنان احتمالا به اتهام حمایت یا تبلیغ به نفع "تروریسم" فراهم خواهد شد. مقامات دولتی ترکیه، حزب کارگران کردستان را به خرابکاری و اقدامات "تروریستی" متهم می‌کند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها، که حامی حقوق اقلیت‌های ترکیه است، دولت را متهم کرده که با تدوین این لایحه، در صدد اخراج نمایندگان این حزب از پارلمان است. ۵۹ تن از ۵۵۰ عضو مجلس ترکیه اعضای این حزب هستند.

حزب حاکم عدالت و توسعه دارای ٣١٧ کرسی در پارلمان ترکیه است ولی امیدوار است بتواند حمایت حزب نهضت ملی را برای تصویب لایحه سلب مصونیت از نمایندگان مورد نظر خود به دست آورد. حزب نهضت ملی با حزب دموکراتیک خلق‌ها خصومت دارد. همچنین، احتمال دارد که چند تن از نمایندگان سایر احزاب هم از این لایحه حمایت کنند.

به گفته برخی ناظران، هدف اصلی دولت از ارائه این لایحه و اخراج شماری از نمایندگان مخالف از پارلمان، فراهم کردن زمینه اصلاح قانون اساسی و تبدیل نظام پارلمانی فعلی به "نظام ریاستی" است که در آن، اختیارات قوه مجریه در دست رئیس جمهوری متمرکز خواهد بود. اصلاح قانون اساسی ترکیه از طریق برگزاری همه‌پرسی یا کسب اکثریت دو سوم اعضای پارلمان میسر است.

رجب طیب اردوغان، رهبر حزب توسعه و عدالت که از سال ٢٠٠٣ تا ٢٠١۴ نخست وزیر ترکیه و از آن زمان تا کنون رئیس جمهور ترکیه بوده از ایحاد نظام ریاستی حمایت می‌کند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها که خود را حامی حل مسالمت‌آمیز مشکلات اقلیت های ترکیه می‌داند، از جمله جدی‌ترین مخالفان رجب طیب اردوغان است و نمایندگان این حزب گفته‌اند که خود را به مقابله با "زیاده‌طلبی" اردوغان متعهد می‌دانند.

خبر...
ما را در سایت خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار khebar بازدید : 111 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:21